Na wakacjach spotkałem matematykę
Centrum Kreatywnego Uczenia się Matematyki przy Wydziale Matematyki Uniwersytetu w Białymstoku
ogłasza konkurs
Na wakacjach spotkałem matematykę.
W tym roku konkurs nosi podtytuł Geometria, o jakiej nie uczymy się w szkole i opiera się
na poszukiwaniu w Waszych wakacyjnych obserwacjach, odwiedzonych miejscach czy podziwianych
dziełach sztuki innego ujęcia geometrii niż to szkolne - znane głównie w postaci wzorów.
A więc może nietypowe bryły? Może geometria na powierzchni innej niż płaszczyzna?
Zaobserwowania i wskazania takich właśnie aspektów geometrii w świecie otaczającym Was
podczas wakacji oczekujemy w tegorocznym konkursie.
Celem konkursu jest:
- popularyzacja matematyki, kształtowanie i wzmacnianie zainteresowania matematyką,
- pogłębienie kompetencji matematycznych uczniów,
- kształcenie umiejętności geometrycznego spojrzenia na świat i budowania korelacji międzydziedzinowych.
Uczestnikami konkursu mogą być uczniowie szkół podstawowych oraz szkół ponadpodstawowych,
którzy potrafią poszukiwać aspektów matematycznych w otaczającym ich świecie, w warunkach wakacyjnych.
Zadaniem konkursowym jest utworzenie pracy w dowolnej technice graficznej lub
fotograficznej ukazującej dowolny aspekt geometrii napotkany w czasie wakacji.
Konieczne jest dodanie opisu słownego wyjaśniającego związek pracy z
konstrukcjami geometrycznymi oraz okoliczności spotkania z matematyką.
Prace konkursowe można zacząć tworzyć już od początku wakacji, a termin ich
nadsyłania upływa 30 września 2022 roku.
Prace oceniane będą w trzech kategoriach wiekowych:
- uczniowie przyszłorocznych klas II - V szkół podstawowych,
- uczniowie przyszłorocznych klas VI - VIII szkół podstawowych,
- uczniowie szkół ponadpodstawowych.
Rozstrzygnięcie konkursu Konkurs na Eksperyment Matematyczny 2022
Miło jest nam bardzo poinformować Państwa, że na konkurs wpłynęły prace z całej Polski oraz z zagranicy.
Prace oceniane były w dwóch kategoriach wiekowych:
- uczniowie klas VI - VIII szkół podstawowych,
- uczniowie szkół ponadpodstawowych.
Przy ocenie brana była pod uwagę zgodność z zasadami prowadzenia eksperymentów naukowych, oryginalność badanego problemu, estetyka i czytelność dokumentacji.
Jury złożone z pracowników Wydziału Matematyki Uniwersytetu w Białymstoku oraz Szkoły Podstawowej nr 11 w Białymstoku ustaliło następujące wyniki:
W kategorii uczniowie klas VI - VIII szkół podstawowych:
- I miejsce zajął Jakub Mieczkowski z klasy 7c Szkoły Podstawowej nr 7 w Białymstoku za pracę pt. System dwunastkowy a codzienność;
- II miejsce zajął Łukasz Kasprzak z klasy 6b z Publicznej Katolickiej Szkoły Podstawowej im. Ks. Jana Twardowskiego w Ząbkach za pracę pt. Pole figury;
- Dwa równoległe III miejsca zajęły:
- Zofia Kirejczuk z klasy 8. Sportowej Szkoły Podstawowej im. Ferdynanda Mareckiego w Supraślu za pracę pt. Eksperyment matematyczny - wieże Hanoi
oraz
- Radzisława Pęgal z klasy 8a Szkoły Podstawowej nr 365 im. Wojciecha Zawadzkiego w Warszawie za pracę pt. Matematyka... i herbata.
W kategorii uczniowie szkół średnich:
- I miejsce zajął zespół badawczy Bionics & IT ze Średniej Szkoły nr 49 w Odessie, Ukraina, w składzie: Kalyuzhny Grigorii, Melnykov Andrii, Tesliuk Vladyslav, Melnykov Stanislav - pod opieką naukową dra Andrii Chepoka za pracę pt. Scounting behaviour of Bionic Robotic Searcher: from math modelling to numerical experiment (Zliczanie zachowań Bionic Robotic Searcher: od modelowania matematycznego do eksperymentu numerycznego);
- II miejsce zajęła Lena Jurczuk z II Liceum Ogólnokształcącego z BJN im. Bronisława Taraszkiewicza w Bielsku Podlaskim za pracę Eksperyment matematyczny - prawdopodobieństwo w grze.
Serdecznie gratulujemy wszystkim Laureatom.
W czerwcu planujemy utworzyć galerię nagrodzonych i wyróżnionych prac i
opublikować ją na stronach Wydziału Matematyki Uniwersytetu w Białymstoku i
Szkoły Podstawowej nr 11 w Białymstoku.
Nagrody prześlemy pocztą, przedtem skontaktujemy się z nagrodzonymi Uczestnikami
w celu ustalenia, dokąd te nagrody wysłać, natomiast dyplomy uczestnictwa
pozostałym Uczestnikom prześlemy w formie elektronicznej.
Rozstrzygnięcie konkursu Matematyka w moim zawodzie 2021
Miło jest nam bardzo poinformować Państwa, że na konkurs wpłynęły prace z całej Polski.
Prace oceniane były w dwóch kategoriach wiekowych:
- uczniowie klas I-II szkół ponadpodstawowych,
- uczniowie klas III - IV szkół ponadpodstawowych i ponadgimnazjalnych.
Przy ocenie brana była pod uwagę: estetyka, pomysłowość, oryginalność,
czytelność prezentacji i wyjaśnienia związku matematyki z zawodem przedstawionym
na zdjęciu oraz stopień wykorzystania specyfiki zawodu w treści zadania
matematycznego.
Jury złożone z pracowników Zespołu Szkół Technicznych im. gen. Władysława
Andersa w Białymstoku oraz Wydziału Matematyki Uniwersytetu w Białymstoku
ustaliło następujące wyniki:
W kategorii uczniowie klas I-II szkół ponadpodstawowych:
-
I miejsce zajęła Monika Walkowska z klasy 1L Zespołu Szkół Ekonomicznych im. M. Jackowskiego w Słupcy za pracę pt. Wózek widłowy
-
II miejsce zajęła Antonina Orwat z klasy 1AI Zespołu Szkół im. Jadwigi i Władysława Zamoyskich w Rokietnicy za pracę pt. Podjazd pod biuro
-
III miejsce zajął Jakub Misiula z klasy 2 tdk Zespołu Szkół Technicznych im. gen. Władysława Andersa w Białymstoku za pracę pt. Obliczenia w transporcie kolejowym
-
Wyróżnienie w tej kategorii otrzymała Aleksandra Kamieńska z klasy 2 tdk Zespołu Szkół Technicznych im. gen. Władysława Andersa w Białymstoku za pracę pt. Obliczenia na kolei
W kategorii uczniowie klas III - IV szkół ponadpodstawowych i ponadgimnazjalnych:
-
I miejsce zajęła Patrycja Sulewska z klasy 3. o profilu psychologicznym VII Liceum Ogólnokształcącego im. Nauczycieli Tajnego Nauczania w Białymstoku za pracę pt. Psychologiczna analiza zebranych danych statystycznych
-
II miejsce zajął Orygenes Wiemann z klasy 3Tak/Ti Szkoły im. Władysława i Jadwigi Zamoyskich w Poznaniu za pracę pt. Obliczanie długości spoczników schodów
-
III miejsce zajął Bartosz Jarzęcki z klasy 3. Technikum Żywienia i Usług Gastronomicznych w Pasłęku za dwie prace poświęcone piernikom i babeczkom.
-
Wyróżnienie w tej kategorii otrzymała Paulina Chrząstek z klasy 3. Zespołu Szkół nr 2 im. Eugeniusza Kwiatkowskiego w Nowej Dębie za pracę pt. Odmierzanie preparatów barwiących
Serdecznie gratulujemy wszystkim Laureatom. Prace były ciekawe; widać, że
Uczestnicy są świadomi użyteczności matematyki w ich wybranych lub wymarzonych
zawodach.
Planujemy zorganizowanie spotkania online Uczestników konkursu, aby poznać się -
przynajmniej w takiej formie, porozmawiać, może zrobić jakieś wspólne plany na
przyszłość.
Nagrody prześlemy pocztą, przedtem skontaktujemy się z nagrodzonymi i
wyróżnionymi Uczestnikami w celu ustalenia, dokąd te nagrody wysłać, natomiast
dyplomy uczestnictwa pozostałym Uczestnikom prześlemy w formie
elektronicznej.
Rozstrzygnięcie konkursu Na wakacjach spotkałem matematykę 2021
Miło jest nam bardzo poinformować Państwa, że na konkurs w tym roku wpłynęły 92
prace z całej Polski. Wszystkie prace są ciekawe i pokazują autentyczne
zainteresowanie Autorów matematyką spotykaną w różnych miejscach i w różnym
czasie.
A oto wyniki w poszczególnych kategoriach:
- W kategorii uczniowie klas II - V szkół podstawowych:
- Pierwsze miejsce zajął Mieszko Fus z klasy IVc Szkoły Podstawowej w Jerzmanowicach za pracę Rowerowe wakacje
- Dwa równoległe drugie miejsca zajęły:
- Emilia Markowska z klasy Va Szkoły Podstawowej nr 39 w Lublinie.
- Tamara Dobosz z klasy IVb Szkoły Podstawowej nr 17 w Jaworznie za pracę Szukamy geometrii na wakacjach
- Dwa równoległe trzecie miejsca zajęli:
- Tymoteusz Grądzki z klasy IIa Społecznej Szkoły Podstawowej nr 2 w Białymstoku
- Paulina Michlik z klasy Vb Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Dobieszowicach
- Wyróżnienia w tej kategorii wiekowej otrzymali:
- Jakub Forgacz z klasy IVb Szkoły Podstawowej nr 153 w Krakowie za pracę Geometria pod żaglami;
- Aleksander Karcz z klasy V Szkoły Podstawowej w Jerzmanowicach za pracę Geometria jest sztuką wyciągania prawidłowych wniosków ze źle sporządzonych rysunków;
- Eliza Lewnau z klasy Va Szkoły Podstawowej nr 8 w Rumi;
- Alicja Kałędkiewicz z klasy Va Szkoły Podstawowej nr 8 w Rumi;
- Wiktoria Struczuk z klasy IV Szkoły Podstawowej w Drelowie za pracę Geometria na wakacjach;
- Edyta Rospęda z klasy V Szkoły Podstawowej w Żmigrodzie za pracę Dolina Chochołowska.
- W kategorii uczniowie klas VI - VIII szkół podstawowych:
- Pierwsze miejsce zajęła Karolina Kotula z klasy VIIb z Zespołu Szkół im. Jana Pawła II w Sokołowie Małopolskim za pracę Wpisana w koło
- Dwa równoległe drugie miejsca zajęli:
- Marcel Stachura z klasy VI Społecznej Szkoły Podstawowej nr 2 w Białymstoku za pracę Trójkąty i koła na zdjęciach z
- Aleksandra Kunaszyk z klasy VIII Szkoły Podstawowej im. Unitów Drelowskich w Drelowie
- Trzecie miejsce zajęła Amelia Weps z klasy VIIc Szkoły Podstawowej nr 15 w Tarnowskich Górach za pracę Życie = Matematyka
- Wyróżnienia w tej kategorii wiekowej otrzymali:
- Piotr Jaszczuk z klasy VI Szkoły Podstawowej w Kleosinie za pracę Szachy - kwadraty;
- Daria Słomkowska z klasy VI Szkoły Podstawowej w Krzynowłodze Małej za pracę Zachód słońca nad Bałtykiem;
- Adam Michalski z klasy VII Szkoły Podstawowej im. Unitów Drelowskich w Drelowie za pracę Geometria roślin - ciąg Fibonacciego w przyrodzie.
- W kategorii uczniowie szkół ponadpodstawowych:
- Pierwsze miejsce zajęła Amelia Michaś z klasy III Liceum Ogólnokształcącego im. Jana Pawła II w Tuszynie za pracę Festiwal światła
- Dwa równoległe drugie miejsca zajęły:
- Emilia Gałka z III Liceum Ogólnokształcące im. Orła Białego w Jaworznie za pracę Przesunięcie o wektor [p, q]
- Aleksandra Mościcka z I klasy IV Liceum Ogólnokształcącego w Białymstoku za pracę Szczyty wieżowca o zachodzie słońca
- Trzecie miejsce zajęła Patrycja Dziedzicka z klasy IIIeg III Liceum Ogólnokształcącego im. Żołnierzy Obwodu Łomżyńskiego AK w Łomży za pracę Pałac Branickich
- Wyróżnienia w tej kategorii wiekowej otrzymały:
- Natalia Maliszewska z III klasy III Liceum Ogólnokształcącego im. Żołnierzy Obwodu Łomżyńskiego AK w Łomży za pracę Wirujące okręgi;
- Martyna Pyrcak z klasy IIIag III Liceum Ogólnokształcącego im. Żołnierzy Obwodu Łomżyńskiego AK w Łomży za pracę Kto by pomyślał, że tu tyle matematyki!;
- Mariola Mościcka z III klasy VII Liceum Ogólnokształcącego w Białymstoku za prace Świat do góry nogami i Układ nieoznaczony.
Serdecznie gratulujemy zwycięzcom, zaś do wszystkich pozostałych Autorów mamy
przesłanie: czujcie się wyróżnieni; naprawdę na to zasłużyliście.
Bardzo chcielibyśmy zorganizować uroczystość wręczenia nagród u nas na naszym
pięknym kampusie, ale ponieważ większość Autorów jest spoza Białegostoku, więc
zorganizujemy spotkanie online, abyśmy mogli lepiej się poznać i podzielić
wrażeniami i doświadczeniami. Nagrody wyślemy pocztą, zaś dyplomy uczestnictwa
drogą elektroniczną. Chwilę to potrwa, więc proszę się nie niecierpliwić.
Zorganizujemy na Wydziale matematyki UwB wystawę prac, udokumentujemy ją i
prześlemy Państwu link do tej dokumentacji.
Rozstrzygnięcie konkursu Eksperyment matematyczny 2021
Miło jest nam bardzo poinformować Państwa, że na konkurs wpłynęły prace z całej Polski.
Prace oceniane były w dwóch kategoriach wiekowych:
- uczniowie klas VI - VIII szkół podstawowych,
- uczniowie szkół ponadpodstawowych.
Przy ocenie brana była pod uwagę zgodność z zasadami prowadzenia eksperymentów naukowych,
oryginalność badanego problemu, estetyka i czytelność dokumentacji. Jury złożone z pracowników
Wydziału Matematyki Uniwersytetu w Białymstoku oraz Szkoły Podstawowej nr 11 w Białymstoku
ustaliło następujące wyniki:
- W kategorii uczniowie klas VI - VIII szkół podstawowych:
- I miejsce zajął Jakub Mieczkowski z klasy VI Szkoły Podstawowej nr 7 w Białymstoku za pracę pt. Zwiększanie pola figury a zwiększanie wymiarów liniowych;
- II miejsce zajęła Amelia Rezik z klasy VI Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Bestwinie za pracę pt. Sumy miar kątów wewnętrznych w wielokątach;
- III miejsce zajęła Julita Władzielczyk z klasy VIII Szkoły Podstawowej nr 19 w Białymstoku za pracę pt. Pod jakim kątem trzeba zbudować skocznię aby wyżej skoczyć i się nie wywrócić?
- Wyróżnienia otrzymali:
- Kinga Krzysz z klasy VIII Szkoły Podstawowej nr 23 w Rudzie Śląskiej za pracę pt. Liczba pi w przedmiotach codziennego użytku;
- Hanna Gołębiowska z klasy VII Szkoły Podstawowej nr 23 w Rudzie Śląskiej za pracę pt. Bryły na płaszczyźnie;
- Wojciech Wrzosek z klasy VIII Szkoły Podstawowej im. Jana Brzechwy w Rokietnicy za pracę pt. Zależność między podjazdem do przeszkody a powodzeniem jej pokonania;
- Aleksandra Retajczyk z klasy VII Szkoły Podstawowej 2 w Żurominie za pracę pt. Odkrywanie wielościanów foremnych;
- Jakub Maliszewski oraz Krzysztof Kostro z klasy VII Szkoły Podstawowej 9 w Białymstoku za pracę pt. Domki z zapałek;
- Justyna Szypka i Ewa Zaleska z klasy VII Szkoły Podstawowej 9 w Białymstoku za pracę pt. Zależności w graniastosłupie.
- W kategorii uczniowie szkół ponadpodstawowych:
- I miejsce zajął Maciej Wodzyński z klasy II DP IV Liceum Ogólnokształcącego im. Emilii Sczanieckiej w Łodzi za pracę pt. Matematyka Spadania;
- dwa równorzędne II miejsca zajęli
- Jakub Frankowski z klasy II DP IV Liceum Ogólnokształcącego im. Emilii Sczanieckiej w Łodzi za pracę pt. Jakie jest prawdopodobieństwo wyciągnięcia czerwonego cukierka z paczki za pierwszym razem?
- Lena Pelc z klasy II DP IV Liceum Ogólnokształcącego im. Emilii Sczanieckiej w Łodzi za pracę pt. Analiza optymalnej prędkości poruszania się podczas deszczu, tak żeby jak najmniej się zmoczyć;
- III miejsce zajęła Maja Kotynia z klasy III DP IV Liceum Ogólnokształcącego im. Emilii Sczanieckiej w Łodzi za pracę pt. Wymiar fraktalny Polski i Indii.
- Wyróżnienia otrzymali:
- Maja Kamińska z klasy II DP IV Liceum Ogólnokształcącego im. Emilii Sczanieckiej w Łodzi za pracę pt. Eksperyment matematyczny - z ilu trójkątów równobocznych składają się kolejne sześciokąty foremne?
- Mateusz Wrotecki z klasy II DP IV Liceum Ogólnokształcącego im. Emilii Sczanieckiej w Łodzi za pracę pt. Czy istnieje strategia gry w kamień, papier, nożyce?
- Natalia Stolarska z klasy II DP IV Liceum Ogólnokształcącego im. Emilii Sczanieckiej w Łodzi za pracę pt. Na którą butelkę o objętości 1.5L zużywa się mniej plastiku?
- Julia Siger z klasy II DP IV Liceum Ogólnokształcącego im. Emilii Sczanieckiej w Łodzi za pracę pt. Czy konsumpcja tuńczyka błekitnopłetwego (thunnus thynnus) jest obecnie na poziomie, który pozwala na zrównoważony rozwój jego populacji?
- Justyna Trzeba z klasy II DP IV Liceum Ogólnokształcącego im. Emilii Sczanieckiej w Łodzi za pracę pt. Zastosowanie epidemiologicznego modelu SIR do pandemii w Polsce.
Serdecznie gratulujemy wszystkim Laureatom. Prace były ciekawe; widać, że
Uczestnicy mają w sobie żyłkę badacza - świadczy o tym duża liczba wyróżnień.
To dobrze wróży na przyszłość. Będziemy się starali to nastawienie badawcze do
poznawania matematyki popularyzować i rozwijać u uczniów w różnym wieku.
Galeria prac konkursowych
Rozstrzygnięcie konkursu Na wakacjach spotkałem matematykę 2020
Miło jest nam bardzo poinformować Państwa, że na konkurs w tym roku wpłynęło 47
prac, przy czym niektóre prace dotarły do nas z odległych regionów Polski.
Wszystkie prace są ciekawe i pokazują autentyczne zainteresowanie Autorów
matematyką spotykaną w różnych miejscach i w różnym czasie.
A oto wyniki w poszczególnych kategoriach:
W kategorii uczniowie klas II - V szkół podstawowych:
Dwa równoległe pierwsze miejsca zajęły:
Nela Karczewska ze Szkoły Podstawowej nr 4 w Bielsku Podlaskim, klasa III a, za album
Moje wakacyjne spotkania z matematyką na ścieżkach Prawosławia
i Sara Karczewska ze Szkoły Podstawowej nr 4 Bielsku Podlaskim, klasa III a, za album
Moje wakacyjne spotkania z matematyką na ścieżkach polskiej przyrody
Dwa równoległe drugie miejsca zajęli:
Tobiasz Kamusella ze Szkoły Podstawowej nr 6 w Kędzierzynie-Koźlu, klasa III, za pracę Symetria względem prostej
i Andżelika Chodziutko ze Szkoły Podstawowej nr 37 w Białymstoku, klasa IV, za dwie prace Muzyka a matematyka
- wiersz i pracę graficzną. Tutaj przytaczamy wiersz:
Muzyka, a matematyka
Tak sobie dzisiaj pomyślałam:
- Gdzie matematykę na wakacjach spotkałam?
Przecież w tym roku nigdzie nie wyjeżdżałam.
Po chwili olśnienia dostałam:
- Na balet chodziłam, muzyką się raczyłam,
a z utworami Moniuszki wręcz się zaprzyjaźniłam.
Matematykę właśnie w muzyce odkryłam!
- Datę narodzin i śmierci artysty zapamiętałam.
Po kolei, jeden po drugim utwory kompozytora poznawałam.
Klucz wiolinowy zawsze pierwszy na pięciu równoległych liniach stoi,
za nim krzyżyk co podwyższa wysokość dźwięku o pół tonu
i jest przeciwieństwem bemolu.
Cala nuta, półnuta, ćwierćnuta, ósemka i szesnastka
to dopiero matematyki namiastka.
Te białe i czarne owale rozpoznaję doskonale!
W nutach i w metrum ułamki dostrzegłam.
Takt w ułamkach jest z pewnością wyrażany,
a interwały w muzyce odcinkami nazywamy.
Trzy równoległe trzecie miejsca zajęły:
Ewa Szotko ze Szkoły Podstawowej nr 19 w Białymstoku, klasa IV c, za pracę Matematyka na plaży
Natalia Sawicka ze Szkoły Podstawowej nr 11 w Białymstoku za pracę
Obliczenia w podróży
Laura Rogowska ze Szkoły Podstawowej nr 21 w Białymstoku, klasa V a, za pracę
Wakacje z matematyką
W kategorii uczniowie klas VI - VIII szkół podstawowych:
Pierwsze miejsce zajęła Weronika Ramotowska ze Szkoły Podstawowej nr 53 w Białymstoku, klasa VIII a,
za pracę Śniardwy przez okular lornetki
Drugie miejsce zajęła Joanna Białasz z Prywatnej Szkoły Podstawowej Informatyczno - Językowej
z Oddziałami Dwujęzycznymi w Białymstoku, klasa VIII, za prace Matematyka w Ziołowym Zakątku i Symetria w ruinach
Dwa równoległe trzecie miejsca zajęły:
Roksana Chodziutko Szkoły Podstawowej nr 37 w Białymstoku, klasa VIII, za pracę Matematyka w architekturze
i Aleksandra Mościcka ze Szkoły Podstawowej w Sokołach, klasa VIII, za pracę Odbicie lustrzane czyli matematyczne przystawanie
W kategorii uczniowie szkół ponadpodstawowych:
Pierwsze miejsce zajął Norbert Słodownik z VII Liceum Ogólnokształcącego w Białymstoku, klasa II f, za pracę
Przenikanie powierzchni w Philharmonie Luxemburg
Drugie miejsce zajęła Maja Kurzyk z V Liceum Ogólnokształcącego w Białymstoku, klasa II AN, za pracę Okręgi w elipsie
Dwa równoległe trzecie miejsca zajęły:
Mariola Mościcka z VII Liceum Ogólnokształcącego w Białymstoku, klasa II, za pracę Wędrówka z figurami Przedmieściem Warszawy
i Natalia Słomińska z XI Liceum Ogólnokształcącego w Białymstoku, za pracę Za(ROMB)iste odbicie
Serdecznie gratulujemy zwycięzcom, zaś do wszystkich pozostałych Autorów mamy
przesłanie: czujcie się wyróżnieni; naprawdę na to zasłużyliście. Bardzo
chcielibyśmy zorganizować uroczystość wręczenia nagród, ale obecne warunki
epidemiologiczne nie pozwalają na to. Przygotujemy dyplomy i wyślemy drogą
elektroniczną, natomiast wystawę prac i uroczyste wręczenie nagród
zorganizujemy, gdy już będziemy mogli spotykać się bezpośrednio.
Rozstrzygnięcie konkursu Na wakacjach spotkałem matematykę 2019
Miło jest nam bardzo poinformować Państwa, że na konkurs wpłynęły 22 prace od 21 Autorów.
Wszystkie prace są ciekawe i pokazują autentyczne zainteresowanie Autorów matematyką
spotykaną w różnych miejscach i w różnym czasie.
A oto wyniki w poszczególnych kategoriach:
- W kategorii uczniowie klas II - V szkół podstawowych:
I miejsce - praca Na wakacjach w Świeradów-Zdrój spotkałem matematykę,
Autor: Patryk Stankiewicz, Katolicka Szkoła Podstawowa im. ks. Blachnickiego w Białymstoku, kl. II.
II miejsce - praca Wakacje z matematyką,
Autor: Grzegorz Wrześniewski, Szkoła Podstawowa nr 24 w Białymstoku, kl. IIa.
III miejsce - praca Na wakacjach spotkałam matematykę,
Autorka: Hanna Piszczatowska, Szkoła Podstawowa nr 24 w Białymstoku, kl. IIa.
- W kategorii uczniowie klas VI - VIII szkół podstawowych:
I miejsce - praca Cechy miłości: podobieństwo, symetria czy przystawanie,
Autorka: Aleksandra Mościcka, Szkoła Podstawowa im. Adama Mickiewicza w Sokołach, klasa VII.
- W kategorii uczniowie klas ponadpodstawowych:
I miejsce - praca Świat lustrzany - czyli symetrię osiową tu mamy,
Autorka: Mariola Mościcka, VII Liceum im. Nauczycieli Tajnego Nauczania w Białymstoku, klasa I - profil społeczno-dziennikarski
Serdecznie gratulujemy zwycięzcom, zaś do wszystkich pozostałych Autorów mamy
przesłanie: czujcie się wyróżnieni, naprawdę na to zasłużyliście.
Uroczyste podsumowanie konkursu, na które będą zaproszeni wszyscy Autorzy wraz z opiekunami,
planujemy zorganizować w drugiej połowie listopada 2019. Przygotowujemy wystawę wszystkich
prac, a to wymaga trochę czasu. O szczegółowych terminach będziemy informować na stronie
internetowej Wydziału Matematyki UwB oraz drogą mailową.