Konkurs na Eksperyment Matematyczny
Szkoła Podstawowa nr 11 z Oddziałami Integracyjnymi im. K. Makuszyńskiego w Białymstoku
oraz
Centrum Kreatywnego Uczenia się Matematyki przy Wydziale Matematyki Uniwersytetu w Białymstoku
głaszają drugą edycję
Konkursu na Eksperyment Matematyczny.
Celem konkursu jest
- popularyzacja matematyki, kształtowanie i wzmacnianie zainteresowania matematyką,
- zainteresowanie uczniów metodą badawczą i samodzielnym odkrywaniem praw rządzących światem,
- pokazanie matematyki od strony twórczej, poszukującej, nie tylko oczekującej na bierne jej przyswojenie przez uczniów.
Konkurs w tym roku ma charakter międzynarodowy. Uczestnikami konkursu mogą być
uczniowie szkół podstawowych klas VI-VIII oraz szkół ponadpodstawowych, którzy
chcą poznawać matematykę poprzez wykonywanie pracy badawczej.
Zadanie konkursowe polega na zaplanowaniu i przeprowadzeniu eksperymentu
prowadzącego do wniosków o treści matematycznej, a także udokumentowaniu tego
działania w formie prezentacji (zawierającej zdjęcia pokazujące przeprowadzenie
eksperymentu) lub filmu i przesłaniu tej dokumentacji na oba następujące
adresy:
konkursmatematycznysp11@gmail.com
oraz
konkurs@math.uwb.edu.pl
(ponieważ są dwie instytucje organizujące konkurs). W przypadku, gdy plik
zawierający np. film jest duży, załączyć link do miejsca, w którym jest
umieszczony w chmurze.
Termin nadsyłania prac upływa 15 maja 2022 roku.
Prace oceniane będą w dwóch kategoriach wiekowych:
- uczniowie klas VI - VIII szkół podstawowych,
- uczniowie szkół ponadpodstawowych.
Szczegółowy regulamin konkursu zawierający m. in. kryteria oceniania prac
znajduje się poniżej do pobrania.
Zdajemy sobie sprawę z tego, że dla wielu uczniów eksperymentowanie w matematyce
i praca metodą badawczą to sprawy nowe, więc umieszczamy poniżej trochę
wyjaśnień.
Co to jest eksperyment matematyczny?
Najprościej mówiąc, eksperyment matematyczny to działanie konkretne,
doświadczalne, które ma na celu sprawdzenie naszego przypuszczenia dotyczącego
rozwiązania jakiegoś problemu, znalezienia odpowiedzi na pytanie, które zrodziło
się u nas pod wpływem zaciekawienia jakimś tematem. Na początku jest
doświadczenie, czyli obserwacja zdarzeń zachodzących samoistnie lub wywołanych
przez nas samych. Na przykład: zainteresowało nas, czy znając pojemność naczynia
w kształcie sześcianu można obliczyć pojemność wazonu o takiej samej podstawie,
ale w kształcie piramidy (oczywiście ustawionej na "czubku" przymocowanym do
ozdobnej podstawki). Wykonujemy doświadczenie polegające na bezpośrednim
sprawdzeniu tego poprzez przelewanie wody, czy inne podobne czynności.
Pojedyncze doświadczenie nie jest jednak eksperymentem. Do fazy
eksperymentowania przechodzimy dopiero wtedy, gdy świadomie i zgodnie z pewną
procedurą planujemy badania zmierzające do wzbogacenia naszej wiedzy, a więc w
naszym przykładzie na przykład do odkrycia związku pomiędzy objętościami
wspomnianych dwóch brył.
Wspomniana procedura badawcza obejmuje następujące elementy (etapy eksperymentu):
- zaobserwowanie jakiegoś zjawiska, które nas zaciekawiło,
- sformułowanie problemu badawczego,
- zebranie informacji z różnych źródeł na interesujący nas temat (może ktoś już zajmował się podobnym tematem?),
- postawienie hipotezy (czyli przypuszczenia dotyczącego rozwiązania problemu),
- zaplanowanie działań prowadzących do weryfikacji hipotezy, czyli sprawdzenia, czy nasze przypuszczenia są słuszne,
- przeprowadzenie tych działań,
- zebranie wyników,
- opracowanie wyników,
- wyciągnięcie wniosku.
Wasze problemy badawcze i eksperymenty nie muszą być skomplikowane. Ważne jest,
aby została zastosowana metoda badawcza.
Rozstrzygnięcie konkursu Matematyka w moim zawodzie 2021
Miło jest nam bardzo poinformować Państwa, że na konkurs wpłynęły prace z całej Polski.
Prace oceniane były w dwóch kategoriach wiekowych:
- uczniowie klas I-II szkół ponadpodstawowych,
- uczniowie klas III - IV szkół ponadpodstawowych i ponadgimnazjalnych.
Przy ocenie brana była pod uwagę: estetyka, pomysłowość, oryginalność,
czytelność prezentacji i wyjaśnienia związku matematyki z zawodem przedstawionym
na zdjęciu oraz stopień wykorzystania specyfiki zawodu w treści zadania
matematycznego.
Jury złożone z pracowników Zespołu Szkół Technicznych im. gen. Władysława
Andersa w Białymstoku oraz Wydziału Matematyki Uniwersytetu w Białymstoku
ustaliło następujące wyniki:
W kategorii uczniowie klas I-II szkół ponadpodstawowych:
-
I miejsce zajęła Monika Walkowska z klasy 1L Zespołu Szkół Ekonomicznych im. M. Jackowskiego w Słupcy za pracę pt. Wózek widłowy
-
II miejsce zajęła Antonina Orwat z klasy 1AI Zespołu Szkół im. Jadwigi i Władysława Zamoyskich w Rokietnicy za pracę pt. Podjazd pod biuro
-
III miejsce zajął Jakub Misiula z klasy 2 tdk Zespołu Szkół Technicznych im. gen. Władysława Andersa w Białymstoku za pracę pt. Obliczenia w transporcie kolejowym
-
Wyróżnienie w tej kategorii otrzymała Aleksandra Kamieńska z klasy 2 tdk Zespołu Szkół Technicznych im. gen. Władysława Andersa w Białymstoku za pracę pt. Obliczenia na kolei
W kategorii uczniowie klas III - IV szkół ponadpodstawowych i ponadgimnazjalnych:
-
I miejsce zajęła Patrycja Sulewska z klasy 3. o profilu psychologicznym VII Liceum Ogólnokształcącego im. Nauczycieli Tajnego Nauczania w Białymstoku za pracę pt. Psychologiczna analiza zebranych danych statystycznych
-
II miejsce zajął Orygenes Wiemann z klasy 3Tak/Ti Szkoły im. Władysława i Jadwigi Zamoyskich w Poznaniu za pracę pt. Obliczanie długości spoczników schodów
-
III miejsce zajął Bartosz Jarzęcki z klasy 3. Technikum Żywienia i Usług Gastronomicznych w Pasłęku za dwie prace poświęcone piernikom i babeczkom.
-
Wyróżnienie w tej kategorii otrzymała Paulina Chrząstek z klasy 3. Zespołu Szkół nr 2 im. Eugeniusza Kwiatkowskiego w Nowej Dębie za pracę pt. Odmierzanie preparatów barwiących
Serdecznie gratulujemy wszystkim Laureatom. Prace były ciekawe; widać, że
Uczestnicy są świadomi użyteczności matematyki w ich wybranych lub wymarzonych
zawodach.
Planujemy zorganizowanie spotkania online Uczestników konkursu, aby poznać się -
przynajmniej w takiej formie, porozmawiać, może zrobić jakieś wspólne plany na
przyszłość.
Nagrody prześlemy pocztą, przedtem skontaktujemy się z nagrodzonymi i
wyróżnionymi Uczestnikami w celu ustalenia, dokąd te nagrody wysłać, natomiast
dyplomy uczestnictwa pozostałym Uczestnikom prześlemy w formie
elektronicznej.
Rozstrzygnięcie konkursu Na wakacjach spotkałem matematykę 2021
Miło jest nam bardzo poinformować Państwa, że na konkurs w tym roku wpłynęły 92
prace z całej Polski. Wszystkie prace są ciekawe i pokazują autentyczne
zainteresowanie Autorów matematyką spotykaną w różnych miejscach i w różnym
czasie.
A oto wyniki w poszczególnych kategoriach:
- W kategorii uczniowie klas II - V szkół podstawowych:
- Pierwsze miejsce zajął Mieszko Fus z klasy IVc Szkoły Podstawowej w Jerzmanowicach za pracę Rowerowe wakacje
- Dwa równoległe drugie miejsca zajęły:
- Emilia Markowska z klasy Va Szkoły Podstawowej nr 39 w Lublinie.
- Tamara Dobosz z klasy IVb Szkoły Podstawowej nr 17 w Jaworznie za pracę Szukamy geometrii na wakacjach
- Dwa równoległe trzecie miejsca zajęli:
- Tymoteusz Grądzki z klasy IIa Społecznej Szkoły Podstawowej nr 2 w Białymstoku
- Paulina Michlik z klasy Vb Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Dobieszowicach
- Wyróżnienia w tej kategorii wiekowej otrzymali:
- Jakub Forgacz z klasy IVb Szkoły Podstawowej nr 153 w Krakowie za pracę Geometria pod żaglami;
- Aleksander Karcz z klasy V Szkoły Podstawowej w Jerzmanowicach za pracę Geometria jest sztuką wyciągania prawidłowych wniosków ze źle sporządzonych rysunków;
- Eliza Lewnau z klasy Va Szkoły Podstawowej nr 8 w Rumi;
- Alicja Kałędkiewicz z klasy Va Szkoły Podstawowej nr 8 w Rumi;
- Wiktoria Struczuk z klasy IV Szkoły Podstawowej w Drelowie za pracę Geometria na wakacjach;
- Edyta Rospęda z klasy V Szkoły Podstawowej w Żmigrodzie za pracę Dolina Chochołowska.
- W kategorii uczniowie klas VI - VIII szkół podstawowych:
- Pierwsze miejsce zajęła Karolina Kotula z klasy VIIb z Zespołu Szkół im. Jana Pawła II w Sokołowie Małopolskim za pracę Wpisana w koło
- Dwa równoległe drugie miejsca zajęli:
- Marcel Stachura z klasy VI Społecznej Szkoły Podstawowej nr 2 w Białymstoku za pracę Trójkąty i koła na zdjęciach z
- Aleksandra Kunaszyk z klasy VIII Szkoły Podstawowej im. Unitów Drelowskich w Drelowie
- Trzecie miejsce zajęła Amelia Weps z klasy VIIc Szkoły Podstawowej nr 15 w Tarnowskich Górach za pracę Życie = Matematyka
- Wyróżnienia w tej kategorii wiekowej otrzymali:
- Piotr Jaszczuk z klasy VI Szkoły Podstawowej w Kleosinie za pracę Szachy - kwadraty;
- Daria Słomkowska z klasy VI Szkoły Podstawowej w Krzynowłodze Małej za pracę Zachód słońca nad Bałtykiem;
- Adam Michalski z klasy VII Szkoły Podstawowej im. Unitów Drelowskich w Drelowie za pracę Geometria roślin - ciąg Fibonacciego w przyrodzie.
- W kategorii uczniowie szkół ponadpodstawowych:
- Pierwsze miejsce zajęła Amelia Michaś z klasy III Liceum Ogólnokształcącego im. Jana Pawła II w Tuszynie za pracę Festiwal światła
- Dwa równoległe drugie miejsca zajęły:
- Emilia Gałka z III Liceum Ogólnokształcące im. Orła Białego w Jaworznie za pracę Przesunięcie o wektor [p, q]
- Aleksandra Mościcka z I klasy IV Liceum Ogólnokształcącego w Białymstoku za pracę Szczyty wieżowca o zachodzie słońca
- Trzecie miejsce zajęła Patrycja Dziedzicka z klasy IIIeg III Liceum Ogólnokształcącego im. Żołnierzy Obwodu Łomżyńskiego AK w Łomży za pracę Pałac Branickich
- Wyróżnienia w tej kategorii wiekowej otrzymały:
- Natalia Maliszewska z III klasy III Liceum Ogólnokształcącego im. Żołnierzy Obwodu Łomżyńskiego AK w Łomży za pracę Wirujące okręgi;
- Martyna Pyrcak z klasy IIIag III Liceum Ogólnokształcącego im. Żołnierzy Obwodu Łomżyńskiego AK w Łomży za pracę Kto by pomyślał, że tu tyle matematyki!;
- Mariola Mościcka z III klasy VII Liceum Ogólnokształcącego w Białymstoku za prace Świat do góry nogami i Układ nieoznaczony.
Serdecznie gratulujemy zwycięzcom, zaś do wszystkich pozostałych Autorów mamy
przesłanie: czujcie się wyróżnieni; naprawdę na to zasłużyliście.
Bardzo chcielibyśmy zorganizować uroczystość wręczenia nagród u nas na naszym
pięknym kampusie, ale ponieważ większość Autorów jest spoza Białegostoku, więc
zorganizujemy spotkanie online, abyśmy mogli lepiej się poznać i podzielić
wrażeniami i doświadczeniami. Nagrody wyślemy pocztą, zaś dyplomy uczestnictwa
drogą elektroniczną. Chwilę to potrwa, więc proszę się nie niecierpliwić.
Zorganizujemy na Wydziale matematyki UwB wystawę prac, udokumentujemy ją i
prześlemy Państwu link do tej dokumentacji.
Rozstrzygnięcie konkursu Eksperyment matematyczny 2021
Miło jest nam bardzo poinformować Państwa, że na konkurs wpłynęły prace z całej Polski.
Prace oceniane były w dwóch kategoriach wiekowych:
- uczniowie klas VI - VIII szkół podstawowych,
- uczniowie szkół ponadpodstawowych.
Przy ocenie brana była pod uwagę zgodność z zasadami prowadzenia eksperymentów naukowych,
oryginalność badanego problemu, estetyka i czytelność dokumentacji. Jury złożone z pracowników
Wydziału Matematyki Uniwersytetu w Białymstoku oraz Szkoły Podstawowej nr 11 w Białymstoku
ustaliło następujące wyniki:
- W kategorii uczniowie klas VI - VIII szkół podstawowych:
- I miejsce zajął Jakub Mieczkowski z klasy VI Szkoły Podstawowej nr 7 w Białymstoku za pracę pt. Zwiększanie pola figury a zwiększanie wymiarów liniowych;
- II miejsce zajęła Amelia Rezik z klasy VI Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Bestwinie za pracę pt. Sumy miar kątów wewnętrznych w wielokątach;
- III miejsce zajęła Julita Władzielczyk z klasy VIII Szkoły Podstawowej nr 19 w Białymstoku za pracę pt. Pod jakim kątem trzeba zbudować skocznię aby wyżej skoczyć i się nie wywrócić?
- Wyróżnienia otrzymali:
- Kinga Krzysz z klasy VIII Szkoły Podstawowej nr 23 w Rudzie Śląskiej za pracę pt. Liczba pi w przedmiotach codziennego użytku;
- Hanna Gołębiowska z klasy VII Szkoły Podstawowej nr 23 w Rudzie Śląskiej za pracę pt. Bryły na płaszczyźnie;
- Wojciech Wrzosek z klasy VIII Szkoły Podstawowej im. Jana Brzechwy w Rokietnicy za pracę pt. Zależność między podjazdem do przeszkody a powodzeniem jej pokonania;
- Aleksandra Retajczyk z klasy VII Szkoły Podstawowej 2 w Żurominie za pracę pt. Odkrywanie wielościanów foremnych;
- Jakub Maliszewski oraz Krzysztof Kostro z klasy VII Szkoły Podstawowej 9 w Białymstoku za pracę pt. Domki z zapałek;
- Justyna Szypka i Ewa Zaleska z klasy VII Szkoły Podstawowej 9 w Białymstoku za pracę pt. Zależności w graniastosłupie.
- W kategorii uczniowie szkół ponadpodstawowych:
- I miejsce zajął Maciej Wodzyński z klasy II DP IV Liceum Ogólnokształcącego im. Emilii Sczanieckiej w Łodzi za pracę pt. Matematyka Spadania;
- dwa równorzędne II miejsca zajęli
- Jakub Frankowski z klasy II DP IV Liceum Ogólnokształcącego im. Emilii Sczanieckiej w Łodzi za pracę pt. Jakie jest prawdopodobieństwo wyciągnięcia czerwonego cukierka z paczki za pierwszym razem?
- Lena Pelc z klasy II DP IV Liceum Ogólnokształcącego im. Emilii Sczanieckiej w Łodzi za pracę pt. Analiza optymalnej prędkości poruszania się podczas deszczu, tak żeby jak najmniej się zmoczyć;
- III miejsce zajęła Maja Kotynia z klasy III DP IV Liceum Ogólnokształcącego im. Emilii Sczanieckiej w Łodzi za pracę pt. Wymiar fraktalny Polski i Indii.
- Wyróżnienia otrzymali:
- Maja Kamińska z klasy II DP IV Liceum Ogólnokształcącego im. Emilii Sczanieckiej w Łodzi za pracę pt. Eksperyment matematyczny - z ilu trójkątów równobocznych składają się kolejne sześciokąty foremne?
- Mateusz Wrotecki z klasy II DP IV Liceum Ogólnokształcącego im. Emilii Sczanieckiej w Łodzi za pracę pt. Czy istnieje strategia gry w kamień, papier, nożyce?
- Natalia Stolarska z klasy II DP IV Liceum Ogólnokształcącego im. Emilii Sczanieckiej w Łodzi za pracę pt. Na którą butelkę o objętości 1.5L zużywa się mniej plastiku?
- Julia Siger z klasy II DP IV Liceum Ogólnokształcącego im. Emilii Sczanieckiej w Łodzi za pracę pt. Czy konsumpcja tuńczyka błekitnopłetwego (thunnus thynnus) jest obecnie na poziomie, który pozwala na zrównoważony rozwój jego populacji?
- Justyna Trzeba z klasy II DP IV Liceum Ogólnokształcącego im. Emilii Sczanieckiej w Łodzi za pracę pt. Zastosowanie epidemiologicznego modelu SIR do pandemii w Polsce.
Serdecznie gratulujemy wszystkim Laureatom. Prace były ciekawe; widać, że
Uczestnicy mają w sobie żyłkę badacza - świadczy o tym duża liczba wyróżnień.
To dobrze wróży na przyszłość. Będziemy się starali to nastawienie badawcze do
poznawania matematyki popularyzować i rozwijać u uczniów w różnym wieku.
Galeria prac konkursowych
Rozstrzygnięcie konkursu Na wakacjach spotkałem matematykę 2020
Miło jest nam bardzo poinformować Państwa, że na konkurs w tym roku wpłynęło 47
prac, przy czym niektóre prace dotarły do nas z odległych regionów Polski.
Wszystkie prace są ciekawe i pokazują autentyczne zainteresowanie Autorów
matematyką spotykaną w różnych miejscach i w różnym czasie.
A oto wyniki w poszczególnych kategoriach:
W kategorii uczniowie klas II - V szkół podstawowych:
Dwa równoległe pierwsze miejsca zajęły:
Nela Karczewska ze Szkoły Podstawowej nr 4 w Bielsku Podlaskim, klasa III a, za album
Moje wakacyjne spotkania z matematyką na ścieżkach Prawosławia
i Sara Karczewska ze Szkoły Podstawowej nr 4 Bielsku Podlaskim, klasa III a, za album
Moje wakacyjne spotkania z matematyką na ścieżkach polskiej przyrody
Dwa równoległe drugie miejsca zajęli:
Tobiasz Kamusella ze Szkoły Podstawowej nr 6 w Kędzierzynie-Koźlu, klasa III, za pracę Symetria względem prostej
i Andżelika Chodziutko ze Szkoły Podstawowej nr 37 w Białymstoku, klasa IV, za dwie prace Muzyka a matematyka
- wiersz i pracę graficzną. Tutaj przytaczamy wiersz:
Muzyka, a matematyka
Tak sobie dzisiaj pomyślałam:
- Gdzie matematykę na wakacjach spotkałam?
Przecież w tym roku nigdzie nie wyjeżdżałam.
Po chwili olśnienia dostałam:
- Na balet chodziłam, muzyką się raczyłam,
a z utworami Moniuszki wręcz się zaprzyjaźniłam.
Matematykę właśnie w muzyce odkryłam!
- Datę narodzin i śmierci artysty zapamiętałam.
Po kolei, jeden po drugim utwory kompozytora poznawałam.
Klucz wiolinowy zawsze pierwszy na pięciu równoległych liniach stoi,
za nim krzyżyk co podwyższa wysokość dźwięku o pół tonu
i jest przeciwieństwem bemolu.
Cala nuta, półnuta, ćwierćnuta, ósemka i szesnastka
to dopiero matematyki namiastka.
Te białe i czarne owale rozpoznaję doskonale!
W nutach i w metrum ułamki dostrzegłam.
Takt w ułamkach jest z pewnością wyrażany,
a interwały w muzyce odcinkami nazywamy.
Trzy równoległe trzecie miejsca zajęły:
Ewa Szotko ze Szkoły Podstawowej nr 19 w Białymstoku, klasa IV c, za pracę Matematyka na plaży
Natalia Sawicka ze Szkoły Podstawowej nr 11 w Białymstoku za pracę
Obliczenia w podróży
Laura Rogowska ze Szkoły Podstawowej nr 21 w Białymstoku, klasa V a, za pracę
Wakacje z matematyką
W kategorii uczniowie klas VI - VIII szkół podstawowych:
Pierwsze miejsce zajęła Weronika Ramotowska ze Szkoły Podstawowej nr 53 w Białymstoku, klasa VIII a,
za pracę Śniardwy przez okular lornetki
Drugie miejsce zajęła Joanna Białasz z Prywatnej Szkoły Podstawowej Informatyczno - Językowej
z Oddziałami Dwujęzycznymi w Białymstoku, klasa VIII, za prace Matematyka w Ziołowym Zakątku i Symetria w ruinach
Dwa równoległe trzecie miejsca zajęły:
Roksana Chodziutko Szkoły Podstawowej nr 37 w Białymstoku, klasa VIII, za pracę Matematyka w architekturze
i Aleksandra Mościcka ze Szkoły Podstawowej w Sokołach, klasa VIII, za pracę Odbicie lustrzane czyli matematyczne przystawanie
W kategorii uczniowie szkół ponadpodstawowych:
Pierwsze miejsce zajął Norbert Słodownik z VII Liceum Ogólnokształcącego w Białymstoku, klasa II f, za pracę
Przenikanie powierzchni w Philharmonie Luxemburg
Drugie miejsce zajęła Maja Kurzyk z V Liceum Ogólnokształcącego w Białymstoku, klasa II AN, za pracę Okręgi w elipsie
Dwa równoległe trzecie miejsca zajęły:
Mariola Mościcka z VII Liceum Ogólnokształcącego w Białymstoku, klasa II, za pracę Wędrówka z figurami Przedmieściem Warszawy
i Natalia Słomińska z XI Liceum Ogólnokształcącego w Białymstoku, za pracę Za(ROMB)iste odbicie
Serdecznie gratulujemy zwycięzcom, zaś do wszystkich pozostałych Autorów mamy
przesłanie: czujcie się wyróżnieni; naprawdę na to zasłużyliście. Bardzo
chcielibyśmy zorganizować uroczystość wręczenia nagród, ale obecne warunki
epidemiologiczne nie pozwalają na to. Przygotujemy dyplomy i wyślemy drogą
elektroniczną, natomiast wystawę prac i uroczyste wręczenie nagród
zorganizujemy, gdy już będziemy mogli spotykać się bezpośrednio.
Rozstrzygnięcie konkursu Na wakacjach spotkałem matematykę 2019
Miło jest nam bardzo poinformować Państwa, że na konkurs wpłynęły 22 prace od 21 Autorów.
Wszystkie prace są ciekawe i pokazują autentyczne zainteresowanie Autorów matematyką
spotykaną w różnych miejscach i w różnym czasie.
A oto wyniki w poszczególnych kategoriach:
- W kategorii uczniowie klas II - V szkół podstawowych:
I miejsce - praca Na wakacjach w Świeradów-Zdrój spotkałem matematykę,
Autor: Patryk Stankiewicz, Katolicka Szkoła Podstawowa im. ks. Blachnickiego w Białymstoku, kl. II.
II miejsce - praca Wakacje z matematyką,
Autor: Grzegorz Wrześniewski, Szkoła Podstawowa nr 24 w Białymstoku, kl. IIa.
III miejsce - praca Na wakacjach spotkałam matematykę,
Autorka: Hanna Piszczatowska, Szkoła Podstawowa nr 24 w Białymstoku, kl. IIa.
- W kategorii uczniowie klas VI - VIII szkół podstawowych:
I miejsce - praca Cechy miłości: podobieństwo, symetria czy przystawanie,
Autorka: Aleksandra Mościcka, Szkoła Podstawowa im. Adama Mickiewicza w Sokołach, klasa VII.
- W kategorii uczniowie klas ponadpodstawowych:
I miejsce - praca Świat lustrzany - czyli symetrię osiową tu mamy,
Autorka: Mariola Mościcka, VII Liceum im. Nauczycieli Tajnego Nauczania w Białymstoku, klasa I - profil społeczno-dziennikarski
Serdecznie gratulujemy zwycięzcom, zaś do wszystkich pozostałych Autorów mamy
przesłanie: czujcie się wyróżnieni, naprawdę na to zasłużyliście.
Uroczyste podsumowanie konkursu, na które będą zaproszeni wszyscy Autorzy wraz z opiekunami,
planujemy zorganizować w drugiej połowie listopada 2019. Przygotowujemy wystawę wszystkich
prac, a to wymaga trochę czasu. O szczegółowych terminach będziemy informować na stronie
internetowej Wydziału Matematyki UwB oraz drogą mailową.